La cooperativa Claraboia ha fet aquest vídeo on us expliquem els passos que heu de seguir a l’hora de pujar un punt al mapa: des del registre a la web i fins que el punt estiguit publicat. Durant el procés també us podreu donar d’alta com a Xinxeta Taronja, les persones voluntàries que s’encarreguen de posar els punts… Llegir més
La cooperativa Claraboia ha fet aquest vídeo on us expliquem els passos que heu de seguir a l’hora de pujar un punt al mapa: des del registre a la web i fins que el punt estiguit publicat. Durant el procés també us podreu donar d’alta com a Xinxeta Taronja, les persones voluntàries que s’encarreguen de posar els punts al mapa.
Al vídeo us presentem la Guia d’estil, la qual és molt important tenir en compte perquè qui visiti la pàgina web trobi les fitxes amb uns criteris i uniformitat d’estil clars. Aquesta guia us ajudarà a l’hora d’escriure les adreces i horaris, però també a triar el format i la mida de les imatges. Després d’haver introduït la descripció i les adreces físiques i virutals del projecte serà el torn dels sectors i subsectors, així com del territori on s’ubica i la forma jurídica que pren. Seguidament un aspecte important a tenir en compte són les etiquetes que assignem a un punt quan el pugem. Són l’element clau que utilitza el cercador per mostrar resultats a les cerques dels usuaris. Per tant, és important que, a banda d’etiquetes més genèriques i inclusives (com ara seria “roba”), fem servir etiquetes amb els productes o serveis concrets que es poden trobar a la iniciativa (com ara serien “sabates” o “pantalons”). D’aquesta manera, és recomanable preguntar a les entrevistes per tos els productes o serveis que s’ofereixen a la iniciativa per tal que el número d’etiquetes sigui el més ampli i variat possible. Després d’introduir l’avaluació de criteris amb la seva corresponent gradació i una breu nota explicativa, serà important que a l’apartat organització i treball disgregueu les dades quantitatives per sexes.
Finalment tocarà fer arribar el punt pujat a l’equip dinamitzador perquè el pugui revisar (també el podeu deixar com a esborrany i editar-ho més tard). En el moment en què es publiqui el punt rebreu un correu electrònic i podreu veure les revisions fetes. Ara ja teniu tota la informació necessària per poder formar part de la comunitat Pam a Pam i contribuir a fer més gran encara el mapa del consum responsable i l’economia solidària!