Connecteu-vos a La Zona, el mercat digital de l’ESS

La Zona és un mercat digital que ofereix un espai de venda de productes i contractació de serveis digitals de l’Economia Social i Solidària de Catalunya. Actualment, més de 100 entitats ofereixen el seu catàleg de productes i serveis i vosaltres també podeu ser una d’elles!

La Zona no és un mercat digital qualsevol, el seu tret diferencial i valor afegit és que els valors que defineixen el projecte, les entitats que en formen part i els seus productes són la sostenibilitat, proximitat, l’activisme per una societat millor i el suport mutu.

Com formar part de La Zona?

Per formar part de La Zona és necessari complir una de les dues condicions que, alhora, permeten certificar que els projectes que comercialitzen els seus productes i serveis estan compromesos amb els valors esmentats. Una és estar al mapa de Pam a Pam (amb un termini de dos anys per aquells projectes que encara no hi apareixen). L’altra és passar el Balanç Social que impulsa la XES (i igual que el criteri anterior, el termini per passar-lo és de dos anys des que s’entra a forma part)

En el vostre cas, ja compliu una de les dues condicions. A més, gràcies a l’acord que hem arribat amb La Zona, podeu accedir-hi amb la quota reduïda de 50€ anuals el primer any! En aquest dossier podeu consultar molta més informació que us serà molt útil, tant si ja teniu presa la decisió de formalitzar la vostra entrada com si encara necessiteu més informació. Igualment, si teniu dubtes o voleu suport en la creació de la vostra botiga dins La Zona, podeu contacteu amb l’equip de La Zona a través del correu lazona@opcions.coop

Un projecte que va néixer en temps de crisi

La Zona es va gestar durant els mesos més durs de pandèmia i va veure la llum a la tardor del 2020. És una iniciativa d’Opcions, una cooperativa sense afany de lucre que té per objectiu impulsar el consum conscient, una nova cultura de consum perquè aquest sigui més sostenible, respectuós i just. Entre les seves activitats, destaca la recerca i publicació d’informació i l’enfortiment de les alternatives a partir d’eines com, precisament, La Zona. Aquest mercat digital ofereix l’oportunitat a moltes entitats que no es poden permetre una botiga online d’aconseguir un aparador a la xarxa i nou canal de vendes i donar-se a conèixer a nous públics, així com la possibilitat de treballar amb altres entitats del sector.